Lisa the Baker

Lisa, a 33 year old Dutch baking fanatic, and general foodlover, has been living in Como since 2009. The story of how she ended up here is rather romantic. Thinking she would visit Como for a week doing a project with local silk manufacturers and fashion houses, she ended up falling in love with a Dutchman (really?!) and never left the charming town again.

 

Lisa has been baking for as long as she can remember. It started with baking weekly pancakes with her dad, then cupcakes with school friends to elaborate dinner parties in her years as a fashion student.

 

But this year she had the courage and the possibility to transform her passion into a business. To combine her fashion background with her love for food.

 

Lisa is a self-taught cake and bread-baker and specialist in custom made elegant and colourful cakes and sweets, as well as artisan organic Sourdough bread.

Her signature cake is the famous Dutch Apple Pie, full of juicy apples and warm flavours like cinnamon. But also beautifully decorated cupcakes, elaborated layer cakes and tons of other types of cakes are part of Lisa's repertoire.

 

Lisa says:

"My cakes need to look beautiful, as well as taste great. My cakes are not just a treat for the palette, they are just as much a pleasure for the eye.

I love the chemical process of baking, how a sticky dough transforms into a wonderful, delicious cake, cookie or bread. I spend many hours standing in front of the oven, looking, as the transformation takes place."

 


Lisa, Olandese di 33 anni, fanatica di pasticceria e amante del cibo in generale, vive a Como dal 2009. La storia di come è finita lì e piuttosto romantica. Pensando che avrebbe visitato Como per solo una settimana per un progetto con le aziende locali del tessile e di moda, si e innamorata di un Olandese (davvero?!) e da quel momento non è più andata via dall'affascinante città.

 

Lisa ha avuto interesse per la pasticceria da quando si può ricordare. Ha iniziato a fare i pancakes ogni settimana con suo padre, poi tanti cupcakes con le sue compagne di scuola per illustrare le feste durante gli anni in cui studiava moda.

Ma quest'anno ha avuto il coraggio e la possibilità di trasformare la sua passione in un vero business.

 

Lisa è una pasticciere e panettiere autodidatta ed è specializzata in torte e dolci su misura di aspetto molto elegante e colorata, oltre al pane biologico fatto con lievito madre.

La sua torta di firma è la famosa Torta di Mela Olandese, piena di mele succose e sapori caldi come la cannella. Ma anche cupcakes e donuts decorate, torte a strati e tanti altri tipi di dolci fanno parte del repertorio di Lisa.

 

Lisa dice:

"I miei dolci devono essere belli, ma ugualmente buoni. I miei dolci non sono solo una delizia per il palato, ma altrettanto un piacere per gli occhi.

 

Amo il processo chimico della pasticceria, come una pasta appiccicosa si trasforma in una meravigliosa, deliziosa torta, biscotto o pane. Trascorro molte ore in piedi di fronte al forno, a guardare, come la trasformazione avviene".